Wat zijn de diensten van een online marketing bureau? | Zicht Online

Aan de andere kant gebruiken marketeers die gebruik maken van digitale inbound tactieken om online content te gebruiken om hun doelklanten aan te trekken op hun websites door hen nuttige activa aan te bieden. Een van de eenvoudigste maar krachtigste inbound digitale marketing activa is een blog, die uw website in staat stelt om te profiteren van de voorwaarden die uw ideale klanten zoeken.

Uiteindelijk is inbound marketing een methode die gebruik maakt van digitale marketingmiddelen om online klanten aan te trekken, te betrekken en te verrukken. Digitale marketing, aan de andere kant, is gewoon een overkoepelende term om online marketing tactieken van welke aard dan ook te beschrijven, ongeacht of ze worden beschouwd als inkomend of uitgaand.

Dit artikel is geschreven door Zicht Online, een full service internetbureau uit Rotterdam.

Werkt digitale marketing voor alle bedrijven?
Digitale marketing kan werken voor elk bedrijf in elke branche. Ongeacht wat uw bedrijf verkoopt, houdt digitale marketing nog steeds het opbouwen van koperspersonen in om de behoeften van uw publiek te identificeren en waardevolle online content te creëren. Dat wil echter niet zeggen dat alle bedrijven een digitale marketingstrategie op dezelfde manier moeten implementeren.

B2B digitale marketing
Als uw bedrijf business-to-business (B2B) is, zijn uw digitale marketinginspanningen waarschijnlijk gericht op online leadgeneratie, met als einddoel dat iemand met een verkoper spreekt. Daarom is de rol van uw marketingstrategie het aantrekken en converteren van de hoogste kwaliteit leads voor uw verkopers via uw website en ondersteunende digitale kanalen.

Naast uw website, zult u er waarschijnlijk voor kiezen om uw inspanningen te richten op bedrijfsgerichte kanalen zoals LinkedIn, waar uw demografische doelgroep zijn tijd online doorbrengt.

B2C digitale marketing
Als uw bedrijf business-to-consumer (B2C) is, afhankelijk van de prijs van uw producten, is het waarschijnlijk dat het doel van uw digitale marketing inspanningen is om mensen aan te trekken naar uw website en ze klanten te laten worden zonder ooit met een verkoper te hoeven spreken.

Om die reden is het waarschijnlijker dat u zich minder vaak concentreert op ‘leads’ in de traditionele zin van het woord, en meer op het opbouwen van een versnelde kopersrit, vanaf het moment dat iemand op uw website terechtkomt, tot het moment dat hij of zij een aankoop doet. Dit betekent vaak dat uw productfuncties in uw content hoger in de marketingtrechter staan dan voor een B2B-bedrijf, en dat u misschien sterkere calls-to-action (CTA’s) moet gebruiken.

Voor B2C-bedrijven kunnen kanalen zoals Instagram en Pinterest vaak waardevoller zijn dan bedrijfsgerichte LinkedIn-platforms.

Wat is de rol van digitale marketing voor een bedrijf?
In tegenstelling tot de meeste offline marketing inspanningen, stelt digitale marketing marketeers in staat om accurate resultaten in real time te zien. Als u ooit een advertentie in een krant heeft geplaatst, weet u hoe moeilijk het is om in te schatten hoeveel mensen daadwerkelijk naar die pagina zijn omgedraaid en aandacht hebben besteed aan uw advertentie. Er is geen zekere manier om te weten of die advertentie verantwoordelijk was voor een eventuele verkoop op alle.

Aan de andere kant, met digitale marketing, kunt u de ROI van vrijwel elk aspect van uw marketing inspanningen meten.

Hier zijn enkele voorbeelden:

U kunt ook zien hoeveel pagina’s ze bezochten, welk apparaat ze gebruikten en waar ze vandaan kwamen, naast andere digitale analysegegevens.

Deze intelligentie helpt u om prioriteiten te stellen voor welke marketingkanalen u meer of minder tijd kunt besteden, gebaseerd op het aantal mensen dat die kanalen naar uw website rijden. Als bijvoorbeeld slechts 10% van uw verkeer afkomstig is van organisch zoeken, weet u dat u waarschijnlijk wat tijd moet besteden aan SEO om dat percentage te verhogen.

Met offline marketing is het erg moeilijk om te vertellen hoe mensen omgaan met uw merk voordat ze een interactie hebben met een verkoper of een aankoop doen. Met digitale marketing, kunt u trends en patronen in het gedrag van mensen identificeren voordat ze de laatste fase van hun koper’s reis hebben bereikt, wat betekent dat u beter geïnformeerde beslissingen kunt nemen over hoe ze naar uw website te trekken, direct aan de bovenkant van de marketing trechter.

Inhoudelijke prestaties en het genereren van leads
Stel je voor dat je een productbrochure hebt gemaakt en deze via de brievenbussen hebt gepost – die brochure is een vorm van inhoud, zij het offline. Het probleem is dat u geen idee hebt hoeveel mensen uw brochure hebben geopend of hoeveel mensen hem rechtstreeks in de prullenbak hebben gegooid.

Stel je nu voor dat je die brochure op je website had staan. U kunt precies meten hoeveel mensen de pagina hebben bekeken waar deze wordt gehost en u kunt de contactgegevens van degenen die de brochure downloaden verzamelen door gebruik te maken van formulieren. U kunt niet alleen meten hoeveel mensen betrokken zijn bij uw inhoud, maar u genereert ook gekwalificeerde leads wanneer mensen de inhoud downloaden.

Modellering van de attributie
Een effectieve digitale marketingstrategie in combinatie met de juiste tools en technologieën stelt u in staat om al uw verkopen terug te traceren naar het eerste digitale touchpoint van een klant met uw bedrijf.

We noemen dit attributiemodellering en het stelt u in staat om trends te identificeren in de manier waarop mensen uw product onderzoeken en kopen, zodat u beter geïnformeerde beslissingen kunt nemen.

https://zicht.nl