Het elektrische systeem van elke auto bestaat uit een kabelboom die verschillende computers, controllers, lichten, actuatoren, motoren en schakelaars met elkaar verbindt. Dit elektrische systeem is door de hele auto heen geïntegreerd om met elk onderdeel te communiceren via een centrale computer die de motor of de hoofdelektromotor in werking stelt. De batterij is verantwoordelijk voor het leveren van stroom aan de auto terwijl de motor niet draait, maar in elektrische auto’s doet de batterij al het werk terwijl hij de motor aandrijft. Stroomkringen met hoge stroomsterkte zijn ontworpen met grotere componenten om de belasting aan te kunnen zonder te falen. Het gebruikelijke onderhoud omvat de inspectie van elektrische connectoren die zichtbaar zijn, inclusief de accukabels. Lees hier meer over kabelboom assemblage. Wat is kabelboom assemblage?Een kabelboom, vaak kabelboom of bedradingsassemblage genoemd, is een systematische en geïntegreerde rangschikking van kabels binnen een geïsoleerd materiaal. Het doel van de assemblage is signaal of elektrisch vermogen over te brengen. De kabels worden samengebonden met riemen, kabelbinders, kabelveters, moffen, isolatietape, doorvoerbuizen, of een combinatie daarvan. De kabelboom vereenvoudigt de aansluiting op grotere componenten door de bedrading in één enkele eenheid onder te brengen voor een “drop-in”-installatie. Voordelen van kabelboom assemblageVerminderde installatietijd: Vele voertuigen vereisen mijlen van bedrading om te werken. Een assemblageproces van draadbomen vereenvoudigt de productie van deze voertuigen aanzienlijk door alle benodigde draden en kabels in één enkel apparaat te integreren. De installatie wordt dan een eenvoudige kwestie van het “inbrengen” van de kabelboom, in plaats van alle draden afzonderlijk aan te sluiten. Beveiliging en veiligheid: Wanneer draden en kabels in één kabelboom zijn samengebracht, zijn de afzonderlijke componenten beter beschermd tegen de nadelige gevolgen van trillingen, schuren en vocht. De ruimte wordt optimaal benut en het risico van kortsluiting wordt verkleind omdat de draden tot een niet-flexibele bundel zijn samengevoegd. Het risico van elektrische brand wordt ook beperkt doordat de draden in een brandvertragende huls zijn gebonden. Testen van de bedrading na de productieDe laatste stap van het assemblageproces is het testen van de kabelboom op elektrische functionaliteit. Dit testen wordt gedaan met behulp van een voorgeprogrammeerd testbord. Het testbord wordt geprogrammeerd met de vereiste elektrische kenmerken en de voltooide kabelboom wordt vervolgens op het bord aangesloten en op fouten gecontroleerd. Hopelijk heeft deze blog de meeste van uw vragen over kabelboomassemblages beantwoord. Als u zich afvraagt of de douane draaduitrusting voor u geschikt zou kunnen zijn. Zoek niet verder, wij hebben de antwoorden die u nodig hebt. Prototyping van uw PCBs in Europa of in China?Europese of Chinese PCB service gebruiken is een vraag die kopers uit de hele wereld willen weten. Iemand probeert deze vraag te beantwoorden. Vervolgens bestellen ze dezelfde PCBs bij een Europese en een Chinese PCB-fabrikant, en vergelijken de kwaliteit en de prijsverschillen. Op basis van hun beoordeling is de kwaliteit hetzelfde, terwijl de Chinese printplaat meer dan 5 keer goedkoper is. |
https://www.confed.eu/ |