Oorzaken van verkeersopstoppingen in grote steden en fietsen als oplossingIn de ochtend op vakantie of het weekend voelen de straten in de stad meestal verlaten aan en zie je gemakkelijk een kinderfiets 16 inch op de weg voorbij komen. Het uitzicht zal zeker niet hetzelfde zijn als je dezelfde weg doordeweeks ziet. De straten zijn dan vol met mensen die voertuigen gebruiken, dus het is niet vreemd dat dit een van de oorzaken is van verkeersopstoppingen in grote steden in veel landen in de wereld. In dergelijke omstandigheden kunnen fietsen met een slank en veelzijdig ontwerp een goede oplossing zijn. Dus, wat zijn de oorzaken van dergelijke verkeersopstoppingen en hoe kunnen fietsen een oplossing voor een dergelijk probleem zijn? Blijf dit artikel lezen om daar meer over te weten te komen. Hoog voertuig volumeEen van de oorzaken van verkeersopstoppingen in stedelijke gebieden is te wijten aan het grote aantal voertuigen, met name auto’s, die op bepaalde tijden tegelijkertijd worden gebruikt. Het aantal mensen dat voertuigen gebruikt, wat niet gelijk opgaat met de ontwikkeling van gekwalificeerde infrastructuur, zoals wegenbouw, maakt het gebruikelijk dat er op bepaalde tijden verkeersopstoppingen optreden. Dit kan de belangrijkste oorzaak zijn van verkeersopstoppingen in stedelijke gebieden, wat zeker anders is bij het bezoeken van gebieden ver van het stadscentrum. In gebieden buiten de stad vind je meestal mensen die de fiets pakken als vervoermiddel en lekker fietsen met hun enkele fietstas. Verstedelijking en ongelijke ontwikkelingEen andere factor is het probleem van verstedelijking en ongelijke ontwikkeling van infrastructuur, daar mensen naar steden blijven komen op zoek naar een beter leven, wat natuurlijk niet kan worden verkregen in steden waar de ontwikkeling niet gelijk opgaat. Hoe dichter bevolkt een stad is, hoe groter de impact op de verkeerscongestie. Dit komt omdat mensen voertuigen zullen gebruiken wanneer ze naar de stad vertrekken, waardoor het aantal voertuigen toeneemt. De verkeerscongestie kan echter aanzienlijk worden verminderd als die mensen de fiets gebruiken in plaats van de auto. Dit wordt uiteraard duidelijk als je de maat van een fiets vergelijkt met de maat van een auto. Gebrek aan aantrekkelijk openbaar vervoerDe reden waarom stedelingen de voorkeur geven aan het gebruik van privévoertuigen, kan niet los worden gezien van het gebrek aan aantrekkelijk openbaar vervoer. Zonde, want naast het gebruik van de fiets voor dagelijkse activiteiten kan overstappen op het openbaar vervoer ook de verkeersdrukte helpen verminderen. Er zijn echter nog steeds schoolkinderen die het openbaar vervoer gebruiken met een schooltas op hun rug. Maar toch, dit is niet genoeg als er nog steeds veel openbaar vervoer is dat de bredere gemeenschap niet kan accommoderen. Daarom, als een stad erin wil slagen de congestie die optreedt te verminderen, moet de gemeente openbaar vervoer creëren dat mensen die privé vervoer gebruiken kan aantrekken om op over te stappen, zodat het aantal voertuigen kan worden verminderd en het niet onmogelijk is het congestieprobleem op te lossen. Bovendien zal openbaar vervoer dat zijn passagiers in staat stelt hun kleine voertuigen zoals fietsen en scooters mee te nemen, het nog aantrekkelijker maken. Op die manier hoeven ze zich geen zorgen te maken dat ze moeten lopen nadat ze uit het openbaar vervoer zijn gestapt.
|